SM i Athletic Fitness

Satt igår länge och funderade på om jag kanske skulle vara med på SM Athletic Fitness.. Och jag kom fram till att jag ska köra :) Så bara att böra dieta igen då! Att förbreda sig inför en tävling är så mycket mer än att bara dieta sig hård.
Man måste ha en plan i huvudet hur vägen på ett ungefär kommer se ut. Man måste vara förberedd på att hinder kommer att dyka upp och då handlar det om hur man tacklar dom. Sug efter massa god mat kommer också komma titt som tätt. Pallar man stå emot då...? SVAR JA! Om målet är tillräckligt stark och viktigt för en så klarar man det mesta. Man måste lära sig skilja på önske tänk och att verkligen bestämma sig. Min plan då.. Jag har faktistk inte tänk över hur den kommer se ut ännu. Jag vet på ett ungefär hur jag kommer äta samt köra cardion. Träningen kommer jag möblera om lite, men kommer inte bli några stora förändringar.
 
Igår gjorde jag också personbästa i chinsen ! ;) Hade det på känn att de var dags. Så om allt går som det ska så hoppas jag göra rätt så mycket chins och dips på SM. Speciellt dips! Det enda som jag egentligen inte är nöjd med är min massa. Skulle vilja vara större, sen vet jag faktistk inte hur mycket jag har hunnit lagt på mig sen Decembercupen. Men men inte så mycket att göra åt. Alla tävlingar är bra. Man får en massa erfarenheter samt så ser man tydligare sina svagheter och då blir det mycket lättare att jobba i gymmet när man vet exakt hur det ska se ut osv. Detta är en konst gott folk... kräver mycket tid och slit.. Men det är verkligen värt det!
 
Hoppas ni vill följa min ca 7 veckors resa fram till SM den 3:e augusti. Och som sagt det är i Karlstad så kom verkligen och kolla! Hejja på! :)
 
 
HADE!

Kommentarer
Postat av: Joel

Fan va skoj :D Såg AF förra året så detta år har man någon man kan hejja på ;)

Va är PB i Chins nu då?

Svar: Va kul! Ska försöka bli riktigt hård. Vill inte nämna några exakta siffror men gjorde fler än vad jag gjorde på DC..då gjorde jag 23 ;)
Birk Bodin Wigler

2013-06-13 @ 14:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback